6 juni

6 juni 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

23947A40-1213-4321-ADBA-F9DEF6E334AF59A4985B-8C95-4CB0-BE57-7907314A3051E4F6DCC7-A756-4DF9-9040-9555583DA08419EB267E-0951-4220-B24D-D8755025C84DAED0A2BD-C445-40EF-A564-6E6E0F5C558829C1BF39-C577-4E14-9F36-8656A0A5F3BC5C6D53F5-3973-417F-A4A6-AA523FD5E5189AD95F6D-FC03-42E8-89A1-A1DF49CFAA0DD4478213-D079-4DCC-AD02-8F19D53FB937C910D4D5-2412-4264-84E5-C2749EA5A88524AB6D1D-D46C-489B-AC6E-C995FF093D1FB80CDC68-CFF8-4AC7-B17B-DF9AF7F3F4C8

Zoals gezegd gaan we vandaag de stuwdam bekijken. We ontbijten wat en doen in de lobby van dit hotel een lekker bakkie koffie, welke ‘s morgens gratis te verkrijgen is. Gratis? Zei je gratis? Yep, ook in dit op dollar gekke land geven ze ook wel eens wat gratis weg. Nou ja gratis, zal wel in de prijs inbegrepen zijn haha. Het belooft vandaag weer een warme dag te worden dus we gaan bijtijds richting de dam. In de middag om 16:30 staat de rondleiding gepland in de Lower Antelope Canyon.  Maar eerst de dam dus. De dam is niet ver van ons hotel vandaan, we kunnen ‘m bijna zien liggen dus we zijn er binnen een mum van de tijd. Eerst parkeren we voor de brug die parallel aan de dam loopt, om vanaf de brug wat foto’s te schieten. Valt niet mee want er staat een flink gerasterd hek op de brug. Maar gelukkig wel wat gaten om de lens door te steken om een plaatje te schoeten. Hierna reden we over de brug om naar het visitors center van de dam te gaan. Hier aangekomen, waar we ‘gratis’ mochten parkeren, namen we binnen een kijkje. Een leuke, interessante  tentoonstelling over de dam en de bouw ervan. We waren net te laat voor de laatste tour van de ochtend, anders hadden we nog het binnenste van de dam kunnen bekijken, maar daar heb ik wel een voorstelling van. Vonden het niet echt een gemiste kans. Na wat foto’s te hebben geschoten gingen op weg naar de Walmart voor wat inkopen. We hebben flink wat water ingeslagen voor de komende dagen in Bryce, Las Vegas en natuurlijk Death Valley. Het is hier nu inmiddels al zo’n 30 graden dus de verkoeling van de supermarkt was even welkom. Na wat eten en drinken te hebben ingeslagen besloten we nog even een duik te nemen in het zwembad voor we richting Antelope gingen. Ook dat was welkom.

Na het zwembad gingen we ons klaarmaken om naar de Antelope tour te gaan. We moesten er ruim vantevoren zijn om in te checken. Mocht je te laat zijn dan verkopen ze gewoon je plaats gewoon nog eens. Het is inmiddels 36 graden en het zonnetje brand lekker op ons bolletje, maar we zijn voorbereid. We hebben ook voldoende water mee. We waren dusdanig op tijd dat we gevraagd werden al mee te gaan in de tour van 16:00. Dat kwam dus mooi uit, hoefden we niet langer te wachten. We gingen op pad met de gids en eenmaal in de Canyon kijk je echt je ogen uit. Wat een pareltje van de natuur. Je fotoapparaat, wat trouwens het enige is wat je mee mag nemen, maakte overuren. Water moest trouwens ook mee.

Elke keer zie je weer wat anders. Ik zal proberen wat foto’s bij te voegen, anders staan er wel een paar op facebook. De gids was een leuke kerel, die de tijd nam voor onze foto’s en van een ieder wat foto’s maakte. De tocht is ongeveer een mijl en je bent er zomaar een uur mee bezig om door de nauwe paadjes te komen. En Leen, het gebeurde in de canyon weer. Ik keek op enig moment op mijn telefoon en zag ineens dat we weer een uur later waren. Heel apart, volgens de gids heeft ‘t te maken met de zomertijd die deels in Arizona wordt gehanteerd. Ik vroeg ‘m trouwens ook hoe de canyon ontstaan is en hij gaf aan dat tijdens een aardbeving er een scheur in de rotsen ontstond, wat nu dus de canyon is, en dat de wanden van de scheur los lieten als ware het een kauwgumpje is die je uit elkaar trekt. Water erosie heeft de mooie rondingen veroorzaakt. Weer wat geleerd. Uiteindelijk was het weer een ware belevenis om deze tour mee te maken en we zijn blij dat we die weer in de pocket hebben. Na de tour was het etenstijd en gingen we een hapje doen en zometeen lekker douchen, want in de canyon kregen we af en toe een zanddouche. Niet zoveel als het lijkt, maar het voelt niet fris. Weer moe maar zeker voldaan gaan we zo meteen weer slapen om morgen weer te verplaatsen voor een volgend avontuur. Tot morgen.

1. Gabrie:
    7 juni 2019
    Waanzinnig wat een prachtige vakantie
    Weer mooie foto’s super joh
  2. L. Groenendijk:
    7 juni 2019
    Verrassend hè, die tijd, wel apart 😁. Maar het gaat goed met jullie en de trip. Weer hele mooie foto’s. Wij genieten erg mee !!!
  3. Marieke:
    7 juni 2019
    Ik heb weer genoten net of we er weer waren.
    Hele mooie foto’s van de canyon.
    Fijne reis en kijk weer uit naar jullie volgend verslag.
  4. Marina:
    7 juni 2019
    Pracht foto's ja. Ik had ooit begrepen dat je niet meer door die nauwe paadjes mocht. Vanwege het behoud. Prachtig dat de natuur dit kan maken zeg. Geweldig hoor. Tot morgen.
  5. Piet en Ati.:
    7 juni 2019
    Helemaal geweldig wat mooi.Ook hele mooie plaatjes gemaakt
    Je hebt goed geoefend Jaap.