7 juni

7 juni 2019 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

4EF1625D-E40A-47B6-9B83-5687B8957880F60168AB-84CB-4DFC-83EB-14BDB1C8253A45877CF5-6AAF-4C3C-AE05-B26CC0EA16472B171618-EB14-4183-B6A2-82EC2629AFFD8B2AE96A-1C85-4F05-8C6B-37701052097A9AD5967B-FD93-4C08-AE3D-69C625B9463FBDA26DCE-66A4-4BFA-AAFF-6A64F9D9264DAE3EB00E-6F21-4D9F-882D-4EC4725B10F6

Vandaag gaan we ons verplaatsen van Page, waar we ons prima vermaakt hebben met zowel de bezienswaardigheden als het hotel, naar Bryce voor de canyon. Voor we weggaan nemen we in het restaurant een continentaal ontbijt. Voor Amerikaanse begrippen een uitgebreid ontbijt en inderdaad het was eindelijk weer eens een prima ontbijt. We hebben ons buikje weer vol gegeten en gaan de spullen in de auto laden en de trip kan beginnen. Eerst nog even de tank vol gooien met wat gallons regular gasoline zoals hier benzine genoemd word. De benzine bij Shell kostte vandaag $ 3,20 per gallon wat neerkomt op 85 dollarcent per liter en dat is dan ongeveer 75 eurocent per liter. Wat kost de benzine in Nederland??? Maar goed, dan is de benzine hier zo’n beetje het enige wat goedkoper is dan in Nederland haha. Goed, de tank is gevuld, de snoepjesbak voor onderweg weer aangevuld en dan gaan we op weg. We rijden in noordelijke richting en rijden via de brug van de stuwdam Page weer uit. Enkele kilometers verder verlaten we ook weer de staat Arizona en rijden we de staat Utah binnen. De derde staat die we aandoen deze reis. Het enige wat je merkt van het veranderen van staat is een soort douane huisje waar vrachtwagens zich moeten melden. Voor de rest merk je er niets van. Wat we even later wel merken is dat weer de klok een uur vooruit gaat en dat het nu blijft tot op het moment dat we hier zijn. We hebben nu dus een tijdverschil van 8 uur met Nederland. Dat zal als we richting Las Vegas rijden weer veranderen. Een ander groot verschil is het klimaat, waar het in Page in Arizona zo maar 36 graden werd, is het vandaag hier in Bryce in Utah ongeveer 22 graden. We bereiken dus nu rond 15:00 uur Bryce Canyon, waar we niet ver van de entree van het park ons hotel hebben. Ik denk op ongeveer dezelfde plek als Leen en Marieke vorig jaar. Wellicht een ander hotel. Een hele leuke omgeving met winkeltjes en restaurants in western stijl. Er worden hier ook allerlei leuke dingen georganiseerd zoals riding a horse. Dat doen we maar niet, zielig voor die beesies. We leggen na het inchecken de spullen weer op de kamer en besluiten alvast een tip van de sluier op te lichten en een stukje het park in te rijden. We hebben een jaarkaart voor de nationale parken dus we mogen in en uit. Wat we al zien is al prachtig. Morgen gaan we het park echt goed bekijken en misschien wel dezelfde trail lopen als Leen en Marieke vorig jaar gelopen hebben. Even kijken wat onze conditie zegt en zeker die van Arna, haar verkoudheid is een hardnekkige. We verlaten het park weer via het visitorscenter om een kijkje te nemen en we gaan richting hotel. Ondanks het heerlijke ontbijt vanmorgen hebben we toch weer trek gekregen. De lunch was er weer bij ingeschoten. We nemen het buffet diner bij Ruby’s inn en uiteraard met een zelfgemaakt toetje, dus we zitten weer lekker vol. Inmiddels zijn we weer halverwege de avond en gaan nog even wat relaxen om morgen weer fit aan een nieuw avontuur te beginnen. Vandaag alleen wat fotootjes van onderweg, morgen van de canyon. Tot morgen.

1. L. Groenendijk:
    8 juni 2019
    Jullie hebben idd het zelfde hotel wat wij hadden. En zo leuk te lezen dat jullie eigenlijk dezelfde ideeën hebben als wij hadden. We zijn benieuwd hoe jullie Bryce Canyon vinden, ik denk gewoon MOOi 😁😁, misschien wel ongewoon mooi 😂. Veel plezier weer !!!!!!
  2. Marieke:
    8 juni 2019
    Weer mooie fotootjes en o zo bekend.
    Arna beterschap hoop dat je er snel vanaf bent.
    Fijne dag morgen in Bryce Canyon.
  3. Piet en Ati.:
    8 juni 2019
    We hebben weer een stukje mee gereisd...wat een mooie foto,s
    Jammer dat de verkoudheid niet overgaat.
    Fijne dagen nog en geniet van al het moois.
    Piet en Ati
  4. Arja:
    8 juni 2019
    Echt geweldig om jullie zo te volgen. wat een prachtige staat is het toch. Arna beterschap!
    Nog veel plezier verder.
  5. Marina:
    9 juni 2019
    Pracht beschrijving weer. Ook leuk voor Leen en Marieke om het zo weer opnieuw te beleven in gedachten. Tot morgen.