5 juni

5 juni 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen weer lekker bijtijds opgestaan om maar zoveel mogelijk te genieten van het land. Lekker ontbeten van zelf gekochte spullen bij de Walmart, de plaatselijke super supermarkt, en lekker zelf koffie gemaakt. Ontbijt stelt in Amerika dus niet zo heel veel voor dus kun je het nog beter zelf regelen. Na het ontbijt onze spullen weer ingeladen en op naar de volgende bestemming, Page in het noorden van Arizona. Een rit van iets meer dan 200 kilometer. Valt dus wel mee voor Amerikaanse begrippen. We zouden rond het middaguur aankomen, maar onderweg was het ineens een uur later. Dat viel een beetje tegen dat de rit zo een uur langer duurt. Waarschijnlijk reden we net een andere tijdszone in. Toen we in de buurt van Page kwamen kon je de prachtige natuur al zien opdoemen. Enorme rotspartijen in een prachtige rood/bruine kleur. Het werd al weer wat warmer ook, dat was wel voorspeld. Eenmaal aangekomen in Page, bleek dat we weer een uur terug zijn gegaan. Vermoedelijk schampten we een tijdszone en waren we weer terug in onze ‘normale’ tijd. Heel apart om te ervaren. Dus waren we toch ruim voor het middaguur in Page. Dit hotel heeft gelukkig een heerlijk buitenzwembad dat met deze temperaturen erg welkom is. Maar eerst gingen we een van de plaatselijke bezienswaardigheden bekijken. We waren erg nieuwsgierig naar de Horseshoe Bend. De Colorado river stroomt hier langs Page in een diep uitgesleten ravijn zullen we maar zeggen. En op één plek maakt de rivier een bocht zoals een hoefijzer. Van bovenaf is dit een prachtig natuurverschijnsel en dit is dus een ware publiekstrekker bleek wel. De aangelegde parkeerplaats werd op dit moment al flink uitgebreid en dat is nodig ook. Tenzij je alle Aziaten zou kunnen laten verdwijnen, dan is het een stuk rustiger. Man man...volgens mij moet elke Jap tenminste één keer in zijn of haar leven op wereldreis, je komt ze daadwerkelijk overal tegen. Maar goed, we verlaten de auto en dan moeten we nog een stuk lopen en dat ook nog over een flinke bult over op een vrijwel onverhard pad. In een temperatuur van rond de dertig graden een flinke inspanning. Gelukkig waren we voorbereid met voldoende water bij ons. En we waren dus niet de enigen natuurlijk. Na een wandeling van ruim een kwartier kwamen we bij de Horseshoe Bend, wat een prachtig stukje natuur. Heel indrukwekkend en zo enorm hoog. Je kan tot bij het ravijn komen en dat is best gevaarlijk. Het ravijn is er 305 meter hoog pfff. Gelukkig is er sinds kort een hek geplaatst zodat je niet je leven hoeft te wagen als je vanaf het randje foto’s wilt maken. Foto’s hebben we dus volop gemaakt. Toch zijn er legio mensen die naast het hek, waar je alsnog op het randje kan staan, hun leven wagen om een spectaculaire foto willen maken. Adembenemend dom, want dit jaar zijn er al zeker één of twee mensen de diepte in gestort die het dus niet meer kunnen navertellen. Dat deze idioten het toch doen moeten ze zelf maar weten, maar wij willen er geen getuige van zijn als het nog eens gebeurt. We hebben onze foto’s genomen en nog even genoten van het prachtige uitzicht en zijn we weer terug naar de auto gegaan. Op de weg terug naar het hotel reden we nog even naar de stuwdam die ook in de Colorado River staat en aan de ander kant is Lake Powell. Een enorm bouwwerk waar we morgenvroeg eens goed gaan kijken. Het zag er ook al heel indrukwekkend uit. Zoals gezegd was het behoorlijk warm en besloten we lekker eens een middagje bij het zwembad te gaan liggen. Na alle activiteiten van de afgelopen week, een welkome moment om te relaxen. Heerlijk, en voor het avondeten zijn we weer eens lekker naar Denny’s gegaan hier vlakbij het hotel. Daar weer eens een heerlijke maaltijd genuttigd, want van lunchen komt nooit zo veel door alle activiteiten. Des te lekkerder smaakt het avondeten en het toetje natuurlijk. Nu net weer terug in het hotel waar we nu weer een heerlijke comfortabele kamer hebben om straks weer lekker te gaan slapen om weer uitgerust aan de dag van morgen te beginnen. Het plan morgen is dus de stuwdam en aan het einde van de middag krijgen we een tour in de Antelope Canyon, daar kijken we ook erg naar uit, want dat is ook weer zo’n pareltje. Dit was het weer voor vandaag, tot morgen.