Amalfikust

3 juni 2022 - Vietri sul Mare, Italië

Toch nog even een berichtje van ons. We zijn na een rit van bijna 300 km aangekomen bij de Amalfikust. Over de autostrada van Bari naar Napels (een tolweg), wat een verademing om over normaal asfalt te kunnen rijden, die weg ligt als een biljartlaken, maar ja daar betaal je dan tol voor, met plezier. Blijkt maar weer dat de regio in de hak een armlastige regio is voor zowel de bevolking als de overheid.

Wat we van de kust hier al gezien hebben is prachtig. Wat een verschil met de vorige regio. We hebben er leuke dingen gezien, maar de omgeving hier is echt prachtig. We zitten in een klassiek Italiaans hotel i.p.v. zo’n zakelijk hotel. We hebben hier een room with a view, een prachtige view. Vanmiddag lekker genoten van het zwembad bij dit hotel. Het is gelegen op een bergtop wat met een steeds smaller wordend weggetje te bereiken is. Uiteindelijk moesten we door een poortje rijden waar de Fiat 500 net doorheen paste (zonder de spiegels te hoeven inklappen). We zullen er eerdaags een foto van maken, heel bijzonder. Gelukkig paste de auto anders hadden we 100 meter terug en meer beneden moeten parkeren. We hebben met voorbedachte raden een kleine auto gehuurd voor deze regio, wat dus een uitkomst is gebleken. Vanavond ook nog lekker gegeten hier in het hotel. Morgen gaan we dus de Amalfikust verkennen, we gaan richting de plaatsjes Amalfi en Ravello. Vanaf dinsdag zitten we in een ander Hotel, dan gaan we ook nog Positano, een mondain plaatsje aan de Amalfikust bezoeken, dat ligt dan gunstiger Een bezoek aan Pompei en de vulkaan Vesuvius staan dan ook op het programma…Jullie horen weer van ons…