Rustig dagje

2 juni 2022 - Alberobello, Italië

Vandaag, hebben we na drie dagen van autorijden en wandelen en dus heel wat inspanningen besloten het rustig aan te doen. Vanmorgen uiteraard weer lekker ontbeten en het bleek druk in de ontbijtzaal. Er was ook van alles georganiseerd in het hotel waaronder een meeting met klassieke auto’s. Al met al blijkt vandaag dus een nationale feestdag te zijn in Italie :) Dag van de Republiek of zo. Vanmorgen toch nog een tochtje gemaakt naar een stadje maar daar bleek niet zo heel veel te beleven en zijn we weer teruggekeerd naar het Hotel nadat we ook nog even hebben gezocht naar een fles drank, alleen verkrijgbaar in deze regio voor Joost z’n Italiaanse collega, maar die helaas niet gevonden. Helaas hebben we daar nu geen tijd meer voor. In de middag lekker rustig aan gedaan dus en Arna was ook niet helemaal lekker. Misschien is de warmte en alle inspanningen een beetje teveel geweest nog. Arna heeft last van wat stoelgang en is een beetje vermoeid. Ze heeft even lekker geslapen en dus wat rust gepakt en nu gaat het wel weer wat beter. Vanaf nu gaan we de dingen bekijken die we willen bekijken maar ook zeker de rust pakken. Morgen gaan we verplaatsen naar een ander Hotel. We gaan de laars oversteken van de kant van de Adriatische kust naar de kust van de Middellandse zee. Een rit van zo’n 300 km. We gaan naar de Amalfikust waar we beiden erg naar uit kijken. We hopen dat het niet al te druk zal zijn daar, maar ja hier is het ook Pinksterweekend. We hadden hoge verwachtingen van deze regio waar we waren maar al met al hebben we deze regio nu wel gezien, we hebben mooie dingen gezien maar zeker ook minder mooie dingen. De hoge verwachtingen kwamen niet altijd uit, misschien moeten we die ook niet hebben. Dit is toch ook een van de armste regio’s van Italie. Goed, morgen dus naar een hele andere regio en daar hebben we ook best hoge verwachtingen van, maar we vermoeden dat die wel uitkomen. Het is een prachtig gebied en we gaan het beleven, de Amalfikust. Jullie gaan het lezen en zien. Morgen dus een dag van verplaatsing en ik zal morgen een dagje overslaan met m’n verhaal tenzij we iets bijzonders gaan beleven. Anders horen jullie van het weekend weer van ons. Groetjes allemaal…