Vakantie

8 juni 2022 - Sorrento, Italië

Hoi luitjes, gisteren is het er niet van gekomen om een verhaal te schrijven maar dat had ook te maken dat we gisteren weer een verplaatsing hadden naar een ander hotel. Dit hotel waar we nu zijn hebben we uitgekozen om het laatste gedeelt van de vakantie lekker tot rust te komen, even vakantie dus haha. Gistermorgen hebben we dus het hotel bij Salerno ingeruild voor dit hotel aan de baai van Napels. Het is eigenlijk een resort met allerlei baden en een eigen privestrand. We hebben een lekkere kamer met uitzicht op de zee en de baai van Napels met de vulkaan Vesuvius als prominente reus aan de overkant. Het is hier ook een hele mooie omgeving, lekker ruige natuur met enorme rotswanden e.d. Prima vertoeven dus, het ontbreekt eigenlijk aan niets, lekker relaxed. Maar wij zouden wij niet zijn als er toch nog wat te beleven valt. In de vorige hotels had je in de badkamer/toiletruimte altijd een afzuiging op het moment als je het licht in de badkamer aan deed. Altijd wel lekker als je hebt zitten beren en de niet wenselijke lucht snel afgevoerd moet worden. In dit hotel hebben we dat dus niet. Beetje jammer. Maar ik ga natuurlijk niet over een nacht ijs. Ik had een klusje achter gelaten op het toilet met de bijbehorende geur en daar wil ik Arna niet teveel mee confronteren en ik ging alle knopjes af. Het licht ging alleen maar aan en uit, verder gebeurde er niets. Tot ik een touwtje zag hangen met iets wat leek op een afzuiging. Ik bedacht me geen moment en trok aan het touwtje. Nou, alles wat er gebeurde, geen afzuiging maar wel een hels alarm in het hotel. In ieder geval op onze gang. Man man wat een herrie. Arna wist meteen wat er aan de hand was, ik had aan het alarm getrokken mocht er zich iets voordoen in de badkamer, onwelwording of zo. Wist ik veel, nog nooit zoiets gezien. Nou, als je een hotel op stelten wilde horen dan was je op de juiste plek. Zet dat ding maar eens uit. Arna zei dat ze dat van de receptie moesten doen, lekker dan, het halve hotel in de kolereherrie haha…Ik ging weer eens wat knoppen af in de kamer en waarempel, het alarm hield ermee op. Pffff, dat had ik weer. Gelukkig, of eigenlijk, beetje raar eigenlijk dat er niemand op af kwam…maar goed. Dat was  weer wat actie.

We waren dus al voor de middag in het hotel en hebben de rest van de dag door gebracht op het resort. Lekker bij het zwembad gerelaxed. In de avond besloten we te eten op het resort en daarbij werden we verrast met een tafel met een prachtige zonsondergang op de achtergrond. Hoe mooi was dat. We hebben een heerlijk en gezellig diner gehad in een mooie ambiance. We zijn hier in Italie trouwens behoorlijk aan de wijn gegaan bij het eten zo ook deze avond. Dat mag dan ook wel op vakantie en het is nog lekker ook. Bij terugkomst, aan het einde van de avond, kwamen we weer op onze kamer en dan moet je het pasje waar je de deur mee opent in een gleuf stoppen zodat de kamer voorzien word van electriciteit. Zo ook deze keer. Ik stop het pasje in de gleuf, Arna drukt op wat knoppen en pats…..licht uit. Ook op de gang en andere kamers. Lekker dan, het was best warm en de airco doet het dan ook niet. Wij het maar gemeld bij de receptie en bleek op de gang de aardlek eruit te liggen. die weer aan en we hadden stroom…heel even maar, toen ging het weer uit. Inmiddels kwamen meer mensen de kamer af om te kijken wat er loos was. Ik heb helpen zoeken naar de oorzaak en uiteindelijk heb ik in onze kamer een stop uitgezet en die bleek van de airco van onze kamer te zijn. Toen die uit was bleef alle stroom aan. Beetje vreemd want onze aardlek gebeurde niks mee, maar wel de algemene op de gang. Maar ok, onze airco konden we niet gebruiken, lekker dan. Het was al laat en we wilden ook naar bed. Er was natuurlijk op dat tijdstip geen handyman meer te vinden en daar hadden we ook wel begrip voor. We kregen een grote ventilator en dat voldeed ook wel. We hebben prima geslapen. Vanmorgen is er een handyman geweest terwijl wij er even niet waren en die heeft het gefikst. Hoe? Geen idee, maar het werkt weer. Vandaag hebben we gelukkig geen gekke dingen meer meegemaakt behalve dan dat we even op zoek gingen naar een supermarkt. Dan moet je je dus weer begeven in het verkeer hier en dat was natuurlijk weer een feest. ik kan en wil er niet aan wennen aan de idioterie op de weg hier. Maar je gaat vanzelf meedoen, je krijgt echt overal schijt aan en je doet maar wat. Je moet wel, anders kom je nergens. Nogmaals heel blij met ons kleine karretje. Gelukkig gaan we ons deze week niet veel meer in het verkeer begeven. Vrijdag gaan we nog Pompei en de Vesuvius van dichtbij bekijken en zondag nog naar de luchthaven van Napels en dan leveren we de auto weer in.

De rest van de dag verbleven we bij het zwembad, een soort wellness met allemaal verschillende baden. Gewoon zwembad, een verwarmd bad, wisselbaden, bubbelbaden met massagestralen etc. Ons prima vermaakt dus en dat waarschijnlijk morgen weer, lekker relaxed. Na een tijd van best wel erg warm weer, gaan we wat koelere dagen krijgen met zelfs kans op neerslag. We zien het wel, morgen blijven we lekker op het resort. Vanavond hebben we in de buurt een lekkere pizza gegeten en nu weer in onze kamer…en alles bleef het doen deze keer haha….tot nu toe. Groetjes van ons

1923BB01-BA99-48D5-B55D-741047017E82A522C029-38F1-4B70-8C17-051B8B4C5E590B32D5B3-AACB-4C7F-8984-2AA43D22DE04AE4AA99B-F3FA-4C8D-932A-224758AB990AA872359A-2E5B-47F8-A05E-22684F2B0111

1. Marina:
    8 juni 2022
    Hahaha wat een verhaal. Blijf van de touwtjes en knopjes af en geniet van alles!
  2. Piet en Ati.:
    8 juni 2022
    Geweldig verhaal weer Jaap zie het zo voor me.
    Gelukkig werd het opgelost.
    Nu nog maar even genieten van de zon en mooie omgeving.
    Voor straks welterusten allebei.
    😴💤