Amalfi en Ravello

4 juni 2022 - Vietri sul Mare, Italië

Het ontbijt is in dit hotel ook prima verzorgd. Het ontbrak ons aan niets. Met de buikjes weer rond zijn we op stap gegaan om de mooie kustlijn van de Amalfikust te gaan verkennen. Alle spullen bijelkaar gepakt om mooie foto’s te gaan maken. De weg ernaar toe was alweer een filnke uitdaging. Zo vroeg al heel veel Italianen op pad. En van Italianen weten we dat ze niet rustig op pad gaan. Het gaat gepaard met tussenprakken, toeteren, scooters en motoren die overal vandaan komen. Je moet echt je plaats opeisen anders kom je nergens. Als je veel idioten (op de weg) wilt meemaken, dan moet je in Italie zijn. Man man man…het is in dit land helemaal losgeslagen, aan verkeersregels houdt niemand zich en handhaven is er niet bij of geen beginnen aan. Maar goed, genoeg prikkels om te ontvangen. Overal schijt aan hebbende hebben we de kust weg bereikt. En dit is weer een pareltje, de weg gaat alleen maar kronkelend langs de grillige kust op een mooie hoogte zodat je prachtige vergezichten hebt. Ik zal wat foto’s toevoegen om een indruk te geven. Als eerste reden we naar Amalfi, een plaats aan de kust met uiteraard heel veel verkeer en overvolle parkeerplaatsen. Nu was het mooi meegenomen als we even konden parkeren en rond te lopen maar dit had niet onze prioriteit. De kust zien was al voldoende. Gelukkig maar want een parkeerplaats voor onze kleine rakker zat er niet in. We gingen on geluk nu verleggen naar een plaatsje wat hoger op de berg gelegen boven Amalfi, Ravello. Hier wilden we een plek bezoeken met mooie tuinen en uitzichten, Ville Rufolo genaamd. Na veel gedrang op de weg vonden we gelukkig nog een plekje in een parkeergarage…Pfff…we konden ernaar toe. Het is een burchtachtig gebeuren met idd mooie tuinen en vergezichten. We hebben ervan genoten. Na de bezichtiging zijn we het plaatsje Ravello nog in gegaan en langs wat winkeltjes gestruind. Arna wil graag een hoedje tegen de zon, maar het zijn weer allemaal winkeltjes met spullen zonder de prijs erop. Daar moet je dan naar vragen en dan kunnen ze roepen wat ze willen. Daar hebben wij dus de schurft aan, aan ons werd niks verkocht. Met winkelen waren we dus gauw klaar mee, want het was ook alweer behoorlijk warm geworden, 33 gr. We hebben een plekje in de schaduw op een terras bemachtigd en daar even lekker bijgekomen met een hapje en een drankje. Vervolgens zijn we terug gereden langs dezelfde kustweg, het was nu wat rustiger en konden we af en toe even stoppen op de vierkante meter om een foto te schieten. Wat zijn we blij dat we geozen hebben voor een klein autootje. De mooie rit nam weer geruime tijd in beslag en en bij terugkomst in het hotel zijn we nog even lekker aan het zwembad gaan liggen. Bij het hotel hebben we dus lekker decadent een parkeerplaats gereserveerd anders moeten we wel heel veel te voet en klimmen. Maar om dit oude klassieke maar mooie hotel te bereiken moeten we dus zoals gezegd steeds smaller wordende straatjes berijden. Uiteindelijk word het zo smal dat de Fiat 500 er net in past om door een poortje te rijden om de parkeerplaats te bereiken (zie de foto’s) Weer blij met een klein autootje. Ook zijn er plaatjes bi met lijnen van plekken waar we allemaal geweest zijn, deze worden vastgelegd in een andere app.

We krijgen zoveel indrukken en prikkels te verwerken dat we besloten hebben morgen lekker een dagje in de omgeving van het hotel en zwembad door te brengen. Maandag staan het plaatsje Pompei en de vulkaan Vesuvius op het programma. Voor nu gaan we zo lekker slapen. Tot later!

image2image4image5image0image1C6744827-3E46-431B-A57D-92B8E7E0B463FC996E20-D70F-47B5-B0FF-CCFCE0599EB33468F5B5-932E-46F4-8544-6B4A63C0E813