2 juni

2 juni 2019 - Needles, California, Verenigde Staten

De lange rit naar het veel warmere Needles staat vandaag op het programma. Een rijdag dus. We staan vroeg op want we moeten vandaag veel klometers maken. We ontbijten wat en gaan eerst langs de benzinepomp om de auto vol te gooien. We verlaten Los Angeles richting het oosten. Het is zondag dus relatief rustig op de weg. We passen de route aan omdat we onderweg het Joshua National Parc willen bezoeken. Op deze route komen we op een gegeven moment langs Palm Springs. Daar maken we van de gelegenheid gebruikom deze mooie plaats te bekijken, zo’n 150 kilometer vanaf Los Angeles. Het is een mooie, schone stad en het wordt al lekker warm. We drinken een lekkere koffie bij de plaatselijke Starbucks buiten op een bankje met een heerlijke muffi. Daarn vervolgen we onze weg richting het Parc. Arna wil graag een Joshua Tree vastleggen dus wij naar het visitors center om ook alvast een toegangskaart te kopen voor alle nationale parken. Nu mogen wij het park in en rijden en rijden. We ervaren een enome ruim park met allerlei cactussen, planten etc. we rijden kilometers lang, wel een uur om een Joshua Tree te zien, maar helaas. Het blijkt dat die bomen, wat ook geen echte bomen zijn maar flinke planten, ver weg in het park in een afgelegen gebied te staan. Daar hebben we geen tijd voor en verlaten het park weer door een uur terug te rijden naar de ingang. Vervolgens pakken we onze route weer op en met nog 150 kilometer over een lange, rechte, eindeloze weg bereiken we uiteindelijk Needles waar wij verblijven in het Red Roof Inn. We kregen een restaurant advies om de hoek en hebben hier gebruik van gemaakt, trek dat we hadden in weer eens een ‘echte’ maaltijd en het was idd lekker en vooral weer veel. Na de maaltijd nog even een rondje dorp en de auto weer afgetankt voor morgen, alweer een lange rit naar Flagstaff waar we verblijven voor de Grand Canyon. Onderweg gaan we hopelijk ook een flink gedeelte van de historische route 66 rijden. De eerste lange belangrijke hoofdroute door Amerika in vroeger jaren. De route is niet meer in gebruik door aanleg van snellere verbindingen. Route 66 verbond Chicago met Santa Monica (Los Angeles) aan de kust. De route heeft nog allerlei memorabele plekken welke we gaan bekijken. Welterusten.