3 juni

3 juni 2019 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag vroeg opgestaan omdat we weer een reisdag hebben en we deze reis over route66 willen maken. Dat kost meer tijd, maar wat was het de moeite waard. Na het ontbijt in het hotel, nou ja ontbijt, een droge boterham met jam, een muffin en een yoghurt, ontbijt is in Amerika niet belangrijk is maar weer gebleken, zijn we op pad gegaan en meteen voor het hotel begon route 66. Hiervan zouden we tot het volgende adres niet of nauwelijks meer van afwijken. We hebben er dus geen spijt van gehad. want we redden over lange rechte wegen, maar ook over kronkelende bergpassen met diepe ravijnen. Het betekent dus dat we nu van Californie naar Arizona zijn gegaan.  Route 66 was vroeger de belangrijkste route vanuit het oosten naar het westen bij Santa Monica. Het is duidelijk dat het een lange zware tocht was, als men vroeger de route moest rijden. Men deed er meerdere dagen over deze route te rijden. Goed, onderweg kwamen we dus heel veel oude relikwieen tegen zoals oude benzinepompen, oude auto's, oude dorpjes zoals je ze zag in de westerns van vroeger met een saloon en een post office etc. Geweldig om dit te zien en zo herkenbaar van de films met John Wayne en zijn kornuiten. Jaap nam van de gelegenheid gebruik om in een van de heel veel souvenirswinkels een echte lederen hoed te kopen, erg grappig. We willen alle winkels wel leegkopen met al die leuke aandenkens, maar dat doen we maar niet. We laten hier al genoeg dollars achter haha. De route was best lang en elke plek die leuke grappige en herkenbare dingen had stopten we weer, we konden er niet voorbij rijden. Zodoende duurde de rit toch nog best lang haha...maar ja, het is een once in a lifetime ervaring, dus we pakken alles mee wat we maar tegenkomen en leggen het vast voor later. Halverwege stond er langs de weg een heuse stoomtrein uit vroeger jaren...man man was waren die stoom locs enorm groot. Veel groter dan we ons konden voorstellen. Alleen al een wiel was net zo groot als ons. Prachtig om te zien, we hebben uiteraard de foto's. Uiteindelijk kwamen we na 5 uur rijden, oorspronkelijk zou de rit maar zo'n 2,5 uur in beslag nemen, aan in Williams, een paatsje voor Flagstaff waar we nu overnachten. deden daar wat boodschapjes en een bakkie koffie bij een van de zoveel Star bucksen. Na al deze ervaringen zochten we ons hotel op om de nodige rust te pakken voor de dag van morgen. We hebben enorm genoten van de dag vandaag op route 66, zo leuk allemaal en zo herkenbaar. Heerlijk geschiedenis snuiven. Morgen gaan we de Grand canyon bezoeken, wordt ook weer een ervaring mogen we verwachten en het leuke is dat we morgen worden rondgeleid door een oude bekende van Jaap maar daar morgen meer over. Jaap zit op een computer van het hotel de filmpjes van de dashcam te kopieren op een usb stick. Als we dat niet doen dan worden oudere filmpjes weer overschreven en zijn we dus beeldmateriaal kwijt. Het werd hoog tijd want we missen al een stukje. Terwijl de bestandjes gekopieerd worden, schrijven we deze blog want het duurt nogal even. 64 gb aan filmpjes. Zometeen het kaartje weer leegmaken en kunnen we weer nieuwe filmpjes opnemen in het vervolg van de reis.  In onze afgelopen overnachtingplaats was het behoorlijk warm, 36 graden. Is normal hier I deze tijd van het jaar, maar waar we nu zijn is het weer wat koeler met zo'n 23 graden. Wel lekker warm...heerlijk. Airco's zat hier om bij te komen als het te warm word. Wij gaan zo naar bed als Nederland begint te ontwaken. Tot morgen.

1. Marina:
    4 juni 2019
    Gaaf zeg. We komen wel een weekend logeren om die filmpjes te bekijken😁. Tot later
  2. Gabrie:
    Ziet er super uit
  3. L. Groenendijk:
    Geweldig !! Jullie zijn goed bezig. 👍🏼 Op naar morgen
  4. Piet en Ati:
    4 juni 2019
    Wat geweldig mooi en leuk om dat zo mee te mogen maken.
    Je ziet wel heel veel ....fijn dat er film en foto materialen zijn
    om nog eens na te genieten.
    Maak er maar een film avondje van.
    Nog veel plezier en tot de volgende keer.
  5. Marieke:
    4 juni 2019
    Geweldig om te lezen en wat een mooie foto’s.
    We kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes en geniet van de Grand Canyon.