26 mei

26 mei 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De volgende morgen lekker vroeg opgestaan en ontbeten bij Denny’s pfff wat veel en pfff wat duur. We besloten deze dag een dagje Hop on Hop off te doen. Eerst een hele ronde meemaken om alle highlights te zien en daarna nog een ronde om op wat plekken uit te stappen. De eerste tocht was leuk, we zaten lekker boven en dus buiten en het viel reuze mee met de kou. Alleen op het einde gingen we de Golden Gate Bridge over…dat was best winderig en koud maar wel een gave ervaring om een keer die brug te doen. De volgende rit gingen we lekker beneden en dus binnen zitten. We wilden het niet nog kouder krijgen. We stapten dus uit bij Alamo Square om de Pink ladies te zien en vast te leggen uiteraard. De pink ladies zijn een karakteristieke huizenrij en staan model voor de woningen in San Francisco. Ze hebben tevens model gestaan in series en films. Was leuk om te zien. Vervolgens weer de bus in en op naar ons volgende doel, de Golden Gate Bridge. Aan de overkant van de brug stapten we uit om vanaf een viewpoint de brug mooi vast te leggen met de stad erbij en ook Alcatraz. Alcatraz, de oude gevangenis van SF, gaan we overigens aan het einde van de vakantie bezoeken wanneer we weer terugkomen in SF. Na de brug te hebben vastgelegd vertrokken we weer en bleven nu zitten tot het eindpunt, vlakbij ons hotel. Dit was weer een vruchtbare dag, veel gezien.