29 mei

29 mei 2019 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Vandaag een rustige dag in San Simeon, we besloten een Walmart op te zoeken en moesten daar zo’n 30 km voor rijden naar Paso Robles, maar dat gaf niets. We hadden wat zaken nodig om in te kopen. 30 km landinwaarts en het was meteen mooi weer en 10 graden warmer dan bij de kust in San Simeon. Heel apart dat klimaat. De bodschappen zijn gedaan en konden weer terug via een mooie weg met veel wijnranken. Californische wijn weten we nu ook waar dat vandaan komt. Onderweg nog even voor het eerst getankt wat niet geheel vlekkeloos verliep maar het zijn de nieuwigheden die we net niet gewend zijn.
Eenmaal terug gingen we bij Hearsts Castle kijken ook vlakbij het hotel. We gingen naar het bezoekerscentrum en verder hoefden we niet voor onszelf. Het kasteel zei ons niet zoveel en we gingen liever even over de pier van San Simeon wandelen.
We zijn nog even terug gegaan naar Cambria waar we eerder de ochtend hadden getankt. Het is een leuk winkelstraatje waar we doorheen gewandeld zijn.
Daarna besloten we terug te gaan naar het hotel om te relaxen en wat te eten van de bij de Walmart gekochte brood en beleg. Eindelijk wat goedkoops eten, de VS is wel erg duur in levensonderhoud.