Matera

31 mei 2022 - Matera, Italië

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan en weer genoten van een lekker ontbijt. Vandaag stond een bezoek aan de stad Matera gepland. Matera zou de oudste stad van Italie zijn en eerlijk gezegd zou dat best wel eens kunnen als we de oude stad zo zien. Het ziet er heel bijzonder uit en je zou er zo kunnen verdwalen in de straatjes met allemaal huizen en hoeken van dezelfde kleur steen. Zoals gisteren vermeld is dit de stad waar de openingsscene van de laatste James Bond is opgenomen. Nu we er zelf doorheen liepen dan kun je er wel een voorstelling van maken hoe hij op motor en en de Aston Martin door de straatjes scheurde. Het was vandaag overigens wel wat warm met weinig zon, een beetje benauwd eigenlijk en daar had Arna wel wat moeite mee met al die trappen op en af. We hebben het erg rustig aan gedaan en dat ging goed. Na onze toer zijn we even gaan bijkomen op een terrasje met een lekker koel drankje. We hadden een super plek voor de auto en naar nu alweer bleek dat we met een kleine auto een goede keuze hebben gemaakt. Hij paste precies in een kleine parkeerplek in de bekende chaotische straten van een Italiaanse stad. Na dit avontuur zijn we nog naar een andere stad gereden waar naar het schijnt de lekkerste foccacia vandaan te komen dus die moesten wij even proeven. Nou, die was wel lekker maar om te zeggen heel bijzonder…dat nou ook weer niet. Na terugkeer in het hotel zijn we weer lekker gaan bijkomen van de dag in het zwembad. Op naar een volgend avontuur morgen…morgen gaan we de Adriatische kust opzoeken in wat leuke plaatsjes tussen Bari en Lecce. Doei!

image3image2image0image1

1. Piet en Ati.:
    1 juni 2022
    Was weer een mooie dag!!!!
    Hoop dat jullie vandaag weer mogen genieten aan de kust.
    Lieve groetjes.