8 juni

8 juni 2019 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

22B941EA-B82E-4DE8-8B71-333F07B63265C1D6EDCA-B251-4EEE-9740-00FCE72B963DCC3DB1EB-C905-4182-A034-0054057AA3E3349372B1-D330-4DE0-88DD-AFD81789C5E0AC23017D-53FA-420A-B0FB-1A0492D8DAB752971874-7B75-4F10-89C5-9A327BC09558C2B11406-A8A9-4B4D-A690-061A6502EBC3

De wekker gezet om 7:30 uur om maar zoveel mogelijk van de dag te genieten. We kregen bij dit hotel een ontbijt, voor wat het waard was, maar de maag was gevuld. Morgen maar weer zelf een ontbijtje maken. Zo, de dag kan beginnen, we rijden met de auto richting Bryce Canyon Park en staan in een korte file voor de entree van het park. We besluiten dus omhet park te doen met de auto ipv de shuttlebus. Lekker je eigen ding doen zonder wachttijden, de bus rijd momenteel niet zo vaak merken we. We komen nauwelijks bussen tegen. We besluiten eerst helemaal naar achteren te rijden om vanuit daar de viewpoints naar voren te doen. We rijden dus eerst 18 miles naar Rainbowpoint. Onderweg zien we al prachtige beelden van de canyon. Wow, wat is dat al mooi. Gelukkig konden we bij het rainbowpoint de auto goed kwijt ondanks de drukte. Het leek druk, maar het park is ook zo groot. We lopen richting het uitkijkpunt en wat we zien is adembenemend mooi, het is niet te beschrijven wat je ziet en hoe zoiets kan ontstaan. Onwerkelijk mooi. En elke keer als je ergens kijkt, zie je weer wat anders. De camera maakt overuren, je blijft klikken. Elke keer zie je weer wat en dat wil je dan weer vastleggen. Dichtbij, ver weg, de diepte in, waar je ook kijkt...je kan het gewoon niet bevatten. Na een tijdje staren en klikken rijden we weer terug om het volgende point aan te doen, weer...zo bijzonder. En dat gaat elke viewpoint zo door. En het zijn er nogal wat, we doen ze allemaal. Op enig moment komen we bij een point genaamd: Inspirationpoint. Die heeft drie plekken en daar moeten we flink voor in de benen om te klimmen. We hbben dus onze trail gedaan haha....kort, maar hevig. Arna bleek niet fit genoeg om daarna nog een trail te doen, maar we waren wel blij dat we deze gedaan hebben. Steeds hoger kwam je te staan  met een steeds mooier uitzicht. De foto’s zeggen veel, maar diepte krijg je er niet goed in helaas. Maar ook hier blijf je klikken. Filmpjes maak ik ook en ook die zien er prachtig uit. Het volgende punt is Sunsetpoint, ook weer zo’n pareltje. Jullie hebben niets teveel gezegd Leen en Marieke, het is genieten van wat de natuur kan doen. Het afrijden van de viewpoints, wandelingetjes, staren naar van alles wat je maar kan zien, foto’s maken, filmpjes draaien heeft een volle dag mogen duren, wat hebben we ervan genoten en zijn blij dat we deze gedaan hebben. De Grand Canyon was heel indrukwekkend, deze misschien nog wel meer. Moe maar voldaan gaan we op zoek naar een lekker bakkie koffie en die vonden we dan ook enkele kilometers verderop bij een prijswinnaar. We weten niet of het bakkie nou zo lekker was of dat we er aan toe waren haha....ik denk een combinatie van beiden. We rijden terug naar Bryce Canyon city om daar nog de winkeltjes te bekijken met allerlei hele leuke souvenirs, maar het blijft bij een magneetje. We slaan nog wel even een muntje in zo’n apparaat, Arna vind het leuk om op elke plek zo’n muntje te slaan en inmiddels hebben we al een leuke verzameling. Zo lief, Arna is met het kleine al zo tevreden. Het wordt tijd om wat te eten en het wordt een pizza, die erin ging als koek. Nu weer terug in het hotel en dubben we nog of we terug het park in gaan om de sunset te bekijken. Dat zien we nog wel. Allemaal weer de groetjes en leuk dat jullie meelezen en leuke en lieve reacties geven. Dat stellen wij zeer op prijs....Morgen gaan we een lange rit maken richting Las Vegas, weer een nieuw avontuur.

1. L. Groenendijk:
    9 juni 2019
    GE WEL DIG weer. We zijn blij dat we niets te veel hebben verteld, alhoewel verteld, we hebben het ook zo ervaren tenslotte. Fijn dat jullie ook zo genieten van wat er allemaal te zien is. Schitterend wat de natuur kan voortbrengen.
    Morgen Las Vegas, ben benieuwd hoe jullie ervaring daar is. Je moet het gewoon gezien hebben als je toch “in de buurt” bent.
    Veel plezier weer en we wachten weer met spanning op jullie volgende verslag !!! 👍🏼👍🏼🏜🏦
  2. Marieke:
    9 juni 2019
    Wij genieten weer mee met je mooie reisverslag. En natuurlijk de foto’s. Fijne reisdag morgen naar Las Vegas en ik hoop dat het er niet zo erg warm is als toen wij er waren.