14 juni

14 juni 2019 - South San Francisco, California, Verenigde Staten

Hier is tie dan, onze laatse volledige dag in Amerika voor deze reis. Wat zijn de weken voorbij gevlogen. En toch voelt het als een hele tijd omdat we heel veel gedaan en gezien hebben. Vanmorgen hebben we de wekker om zes uur gezet want vandaag moeten we nog een aardig stuk rijden, zo’n drie en een half uur. We pakken ons boeltje weer en leggen het in de auto en we gaan weer ontbijten. Wederom een prima ontbijtje en we gaan met gevulde magen op pad. De rit gaat weer richting San Francisco, de stad waar we drie weken geleden begonnen zijn. Het is best druk op de weg, dus extra opletten geblazen. Ik dacht dat alle Amerikanen zich netjes aan de snelheid houden, maar niets is minder waar. Ze vliegen je links en rechts voorbij en dan rij ik al sneller dan toegestaan. Alles rijdt hier trouwens lekker door, vrachtwagens, aanhangers het maakt niet uit. Er is geen snelheidsbeperking voor. Vanmorgen de tank weer eens vol gegooid en nu hoeven we morgen maar een beetje af te tanken voor we de auto weer inleveren. We naderen San Francisco en we besluiten de Bay Bridge te nemen. Dat is zo’n brug met twee lagen, wij rijden op de bovenste. Beter ook, nu zien we de prachtige skyline van de stad het best. Wel moesten we vijf dollar tol betalen, maar ach, dat kan er ook nog wel bij. Het is best een lange brug in twee delen. De bring wordt verbonden met een eilandje. Eenmaal de brug over belanden we in de drukte van de stad, maar we komen er goed doorheen. Vanniddag hebben we nog een bezoek aan Alcatraz tegoed. Die hebben we aan het einde van de middag gepland, zodat we genoeg tijd hebben om te reizen. Goed gepland, want we komen na de middag aan in het hotel dichtbij de airport. Lekker makkelijk voor morgen. We checken in en leggen onze spullen op de kamer, vervolgens gaan we gelijk weer terug naar de stad voor onze afspraak met Alcatrazcruises. Deze rit duurt ook ruim een half uur, want het is goed druk in de stad. Nogmaals gelukkig dat we ao laat mogelijk hebben geboekt. Nu nog de auto kwijt raken, dat is een dingetje in San Francisco. We vinden niet zo gauw een plekje dichtbij, dus besloten we naar de parkeerplaats te gaan waar we drie weken geleden begonnen zijn tegenover ons eerste hotel. Dat is geen goedkope, maar die is er sowieso niet in deze stad. Het is dan wel een klein stukje lopen, maar dat is niet erg. Wat ons opvalt is dat het erg koud is in SF. Waar wij begonnen in 22 graden is het vandaag slechts 15 graden met een straffe wind. Het is echt niet comfortabel na wat we de afgelopen weken hebben meegemaakt. We trekken maar weer eens een lange broek aan en zoeken onze jassen weer op. Zo nu kan er ons niets gebeuren. Maar wel apart dat op zo’n relatief korte afstand een heel ander klimaat heerst. We checken in bij Alcatraz Cruises, de tickets hadden we al geboekt. Na even gewacht te hebben, gaan we aan boord. Het is 20 minuten varen zijn we er al. We hebben een mooie plek voor op. Onderweg blijkt van niet, de wind heeft vrij spel.  Aangekomen op het eiland gaan we meteen op zoek naar de cellen. Daar krijgen we een rondleiding via een koptelefoon. Deze zijn in verschillende talen en zelfs in het Nederlands. De cellen zien er niet best uit. Klein en heel beperkt. Oh, het eiland wordt trouwens niet meer als gevangenis gebruikt. Teveel niet meer van deze tijd. Na een indrukwekkende tondleiding kijken we nog even wat rond en gaan weer richting kade waar al heel snel een schip komt om ons terug te brengen naar de stad. Aangekomen in de stad hebben we trek gekregen. Nu de auto bij ons eerste hotel staat gaan we er ookmaar wat eten bij Denny’s die in het hotel gevestigd is. Het is wel een dure t.o.v. ander Denny’s, maar alles in San Fancisco is duurder dan elders. Pfff. We lopen erheen en we eten wat. Na het eten gaan we terug richting hotel om daar onze koffers klaar te maken voor de terugvlucht. Het is even puzzelen om allebei onder het maximaal toegestane gewicht van 23 kilo te blijven en dat lijkt gelukt. Nu nog even relaxen en dan hup naar bed.

Zo, dit was dan het laatste verslag van deze reis. We vinden het erg leuk dat jullie onze verslagen hebben gevolgd en deze regelmatig hebben voorzien van een reactie. Hartelijk dank daarvoor, dat hebben wij zeer gewaardeerd. Zodra we thuis zijn aangekomen zullen we dit nog hier vertellen en dan zit deze reis er echt op. Groetjes vanuit San Francisco van ons en tot snel.

5204AE68-ADEF-487C-8B1E-CEE7C6E8F0E175C51C88-E1B6-4026-9ADB-AF80DCB55677640787AE-7B71-4565-A5BD-7DBCEBFD6237D2258EB4-E5E6-4BC0-AF27-EFB36EECC80921FB8E3F-83E0-43AB-9883-46F7ED6538F6D2E7EFF9-CE5D-49D2-A88B-763BE6023FC3A64DB98C-8BA7-4BA3-B958-AED3B7C909D9D55E9CC7-838A-4321-ABA2-348A8605C07F

1. Piet en Ati.:
    15 juni 2019
    Jij bedankt voor de verslagen en was heel leuk om met jullie mee te kijken.
    Goede vlucht naar huis.✈️
  2. L. Groenendijk:
    15 juni 2019
    Zo, dat zit er helaas weer op. Aan de andere kant, thuiskomen is ook erg fijn hoor vinden wij altijd. Bedankt voor jullie verslagen, we hebben echt op en top mee genoten. Voor nu een goede en veilige terugreis en als het mag willen wel graag eens wat meer foto's zien of misschien zelfs wel een film van jullie rondreis?
    Groetjes van ons !!
  3. Marina:
    15 juni 2019
    Ik zal je verslagen missen Japie❤
  4. Gabrie:
    15 juni 2019
    Omgevlogen de vakantie mooie tijd gehad dat is wel duidelijk
    Goede terug reis
  5. Marieke:
    15 juni 2019
    Bedankt voor jullie mooie verslag heb er erg van genoten. Een hele goede thuisreis.