13 juni

13 juni 2019 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Vandaag de wekker gezet om half acht om lekker veel aan de dag te hebben. Met Arna gaat het gelukkig goed en heeft ze er behalve een schaafwond geen pijntjes verder eraan over gehouden.  Zo’n roadtrip is behalve erg leuk, interessant en een avontuur ook best een beetje vermoeiend. Met moeite komen we dus om acht uur uit bed haha...We krijgen van dit hotel een ontbijt aangeboden, dat was niet geboekt, dus wel zo leuk. Dit ontbijt ziet er redelijk uit, alleen van beleg hebben ze hier nooit van gehoord. Jam, geruld ei, daar moeten we het mee doen. Wel gebakken aardappelen, spek en saucijsjes...niet ons ding. We hebben van ons zelf nog kaas, dat nemen we morgenochtend lekker mee. Wel kan je zelf pannenkoeken of wafels bakken....al met al, prima ontbeten. Uiteindelijk rijden we om half tien richting Yosemite Park om vandaag de vallei te bezoeken. Gisteren van boven bekeken, nu vanaf beneden. Het is bijelkaar eerst nog een uurtje rijden.  Als eerste bezoeken we het viewpoint ‘tunnelview’ dat begint al prima, wat een mooi plaatje alweer op ons netvlies...je blijft er naar kijken. Ik werd nog door iemand in het Japans aangesproken, bleek dus of ik een foto wilde maken...ik begrijp dus ook al Japans haha...veel Japanners dus weer...alleen maar foto’s (laten) maken van zichzelf met de achtergrond. Ach ja, ieder zijn ding. We rijden verder enhet rijden door de vallei is al een feest. We bereiken een trail naar de Bridelfall, een waterval. Gelukkig kunnen we de auto weer kwijt en we gaan wandelen richting de waterval, dus daar waar het water beneden komt. We hebben gelezen dat we nat kunnen worden en dat me daar op voorbereid moet zijn. Ach het zal wel...we wandelen erheen en het geluid wat je op de achtergond hoort van het gebulder van het water is al indrukwekkend. Onderweg lopen we langs de beek waar het water in terecht is gekomen vanaf boven. Is al een flinke stroomversnelling. Hoe dichter we bij de voet van de waterval komen, hoe meer je de druppeltjes van de spray gaat voelen. Het water stroomt intussen ook over het pad. We lopen door en door de spray wordje inderdaad lekler nat, maar we zijn er nu toch en we gaan tot het einde. Heel even maar, want het is daar echt nat en door het neervallen van het water ontstaat er ook een windkracht. Maar wel een gave ervaring om vlakbij de waterval te komen. Al zie je er niet veel van door de spray. We gaan weer een stukje terug van de waterval en dan kunnen we een plaatje schieten. We moeten wel eerst de lens droog maken haha...zelf drogen we ook snel op, het is dertig graden, dus dat ging wel goed. We hebben het niet koud gehad. We wandelen verder de trail af en komen na verloop van tijd weer bij de auto. Inmiddels is het behoorlijk druk geworden in de vallei. We rijden verder en bezoeken nog meer plekken om mooie plaatjes te schieten. Alleen de auto kwijt raken wordt steeds lastiger. Maar we hebben zeker genoten en heel veel mee gekregen van de vallei. Alleen al om je heen kijken is een feestje, wat een paradijselijk gevoel geeft dit park. In de loop van de middag besluiten we de vallei te verlaten, het is goed zo. We gaan nog even de andere kant van het park in via een mooie pas. Daar passeren we weer prachtige plekken dus we stoppen veel om te kijken en te genieten. Uiteindelijk passeren we een waterval waar een brug overheen loopt. Dus weer dicht bij een flinke waterval, alleen deze geeft geen spray. Genieten van het geweld van het water. Mooi dus, we schieten wat foto’s en vervolgen onze weg. Het is een mooie pas, met tunnels en prachtige vergezichten, maar wel erg lang. we moeten ook nog terug en dat doen we dan ook maar. Vanaf die plek is het nog anderhalf uur naar beneden slingeren richting het dorp waar ons hotel staat, in Oakhurst. Uiteindelijk zijn we zes uur terug na weer een heerlijke dag en met alle dingen gedaan die we wensten. Wat is het toch een heerlijke reis. Dit smaakt zeker naar meer. Morgen gaan we onze laatste volle dag beleven voordat we zaterdagmiddag terugvliegen vanuit San Francisco. Morgen dus richting San Francisco, waar we onze laatste nacht doorbrengen in een hotel bij de luchthaven. Zijn we zaterdag lekker relaxed en hebben genoeg tijd om de auto in te leveren en onze vlucht te nemen. Maar voordat we naar het hotel gaan hebben we nog een toetje wat we, zoals gezegd, vanwege praktische redenen op de laatste dag hebben gepland. We hebben dan genoeg tijd om het gevangeniseiland Alcatraz te bezoeken. 15:50 nemen we de boot richting het eiland en we gaan daar twee uur rondkijken en natuurlijk ook van het uitzicht genieten richting de stad en de Golden Gatebridge. Morgen dus toch maar weer vroeg op om zo’n vier uur te rijden richting de pier in San Francisco. Dat zal via een van de bruggen zijn. Leuk om te rijden. Morgen meer daarover.

71CA898B-FFCA-4478-BE7D-63E9D5CA72700CCC41BB-29A1-4CF5-9BDE-26155A2789B5B2DC929F-0DAE-411B-9802-9F069F0A1039B6859A23-8CCB-40E4-8AC7-52FC085E7840D948529C-44B6-445A-8A0C-F2C8289D0BB39E618714-9633-4915-A845-1717FA1564C1BAB42FCF-A4B7-40DE-B277-A1A20A8E9807E499CA7C-5A75-46D4-83EE-CB92F41C2DD57D8D2C52-C45D-4032-AB7A-A2A851591565209C2CC7-9D14-497C-AD5E-E72C18AD6346807A8002-FDC8-4C40-B6AE-F0C4986FBD32

1. L. Groenendijk:
    14 juni 2019
    Fijn dat het goed gaat met Arna, na die val van gisteren. Zo. Dit was de laatste “natuurdag”, jammer hè, dat dat voorbij is. Maar je hebt het wel gehad en daar kun je de rest van je leven op terugkijken en blijft een mooie herinnering.
    Maar het is nog niet voorbij, ik wacht weer op het volgende verslag. Enjoy !!!
  2. Marieke:
    14 juni 2019
    Wat een hele mooie reis hebben jullie tot nu toe gemaakt. En erg leuk om mee te kijken wat jullie zoal hebben gedaan. Op naar het volgende verslag. Kijk er naar uit.
  3. Piet en Ati.:
    14 juni 2019
    Heb weer genoten van het verhaal en de schitterende plaatjes daarbij.
    Jammer dat het bijna voorbij is.
    Fijn dat de schaafwonden en de spierpijn meevallen bij Arna.
    Groetjes en tot gauw.